Showing posts with label wayang. Show all posts
Showing posts with label wayang. Show all posts

Wednesday, 2 November 2016

SENANGNYA BELI TIKET DENGAN TGV KIOSK ~ KAKI WAYANG

Assalamulaikum..

TGV Ticketing Kiosk


Tgv kiosk? Apa benda tu?

Ha ni yg aku nak habaq mai. Aku dulu pun tak tau pe benda tgv kiosk ni. Walaupun selalu je nampak mesin layan diri tu kat sebelah kaunter beli tiket. Tapi buat mcm tak nampak pulak kewujudan mesin itu. Haha

So alkisahnya semalam balik kerja nak tengok citer the accountant. Ade Ben affleck.hihi. Macam biase la book tiket online. Tah kenapa pelik hand phone aku ni tetibe buat hal. Tak boleh nak log in pulak kat website tgv. So aku cadang la nak beli tiket kat kaunter je. Lagipun lambat lagi wayangnya lepas maghrib. So sampai je depan tgv tu aku pun terpandang la mesin kiosk tu. Takde orang guna pun. Aku pun decide la nak try. Sebab pernah baca kat blog senang je gunanya.


Ha meh sini aku bgtau cara nak guna. Sape yang ada tgv movieclub card slide kan dulu kad tu. Ade slot kat bahagian bawah. Ade instruction kat slot tu. Kalau takde kad pon takpe. Boleh je guna. Skip la part slide card tu.Lepas mesin dah verify kad tu boleh la scroll n pilih la movie apa nak tengok. Pastu pilih time, seat. Sama je mcm kita book ticket online/kaunter bezanya yang ni kita buat kat mesin kiosk tu. Last sekali payment guna credit card or debit card. Aku guna maybank debit card. Tunggu jap dalam 30 saat lebih kurang payment selesai. Tak payah masukkan detail apape pon. Lepas dah selesai segedebuk keluaq la tikey dari mesin itew.hihi. Done! Senang je kan. Tak payah nak beratur dah.


So lepas ni pakat mai ramai2 guna mesin layan diri ni. Tapi kalau tak silap tak semua tgv ada kiosk ni. Tak banyak tempat ada. Tempat yang ada tu jom la kita menggunakan kemudahan yang disediakan ye.Mcm kerja kat TGV pulak aku ni. Sakan mempromote.hihi.

Sunday, 25 September 2016

REVIEW MOVIE VOLKSWAGEN KUNING ~ NOT WORTH TO WATCH

Assalamulaikum...

Pic credit to cinema.com

Aku ni kalau nak tulis review untuk movie biasanya aku akan pilih movie yang best2 je. Yela kan buat apa nak tulis panjang-panjang kalau movie tu tak best.. Biasa kalau benda tu buat kita happy barula kita nak share dengan orang lain.

Tapi kali ni lain. Kali ni aku nak share review pasal satu movie melayu iaitu "Volkswagen Kuning" yang baru keluar kat wayang minggu ni. Buat pertama kalinya aku buat review movie yang tak best. Minggu lepas aku ada tengok movie "Blair Witch". Movie horror jugak. Walaupun movie tu tak berapa best tapi masih dalam kategori boleh layan. Seram memang seram dan takdela rasa sampai nak keluar dari wayang. Tapi Volkswagen kuning ni ya ampunnn memang paling tak terkata pernah aku tengok. Baru tengok dalam setengah jam dah rasa nak muntah, boring, nak marah. 

Untuk pengetahuan semua aku memang peminat tegar movie horror/mystery/thriller. So bila ada keluar wayang untuk 3 genre ni aku akan serbu la tgk kat wayang. Tapi of course aku aku akan baca review n rating kat IMDB and blog baru pikir berbaloi ke nak tengok. Review pun sebenarnya tak semua boleh ikut. Lagipun taste orang lain-lain. So kadang2 redha jela kalau tertengok movie yang tak best.

Same la macam Volkswagen Kuning ni. Aku mula-mula macam teragak-agak betul ke nak tengok. Silap aku jugak tak tengok trailer pastu pergi baca review kat satu website kononnya kata movie ni not bad. Penghayatan watak yg bagus & bla bla bla buat aku terjebak pulak pergi tengok.  Please la penulis kalau ye pun nak support movie melayu tolong la jujur. Aku pun akan support kalau movienya berkualiti macam munafik tu. Yang ni.Tak tau la nak cakap. Disebabkan movie ni dibuat oleh MIG pictures aku sebenarnya dah agak dah outcome nya cemana. Mintak maap la mmg selama ni movie lain dari produksi yang sama mmg mengecewakan. Cumanya aku tak sangka la tak best tu tak best yang melampau. Ok ape benda yang tak bestnya aku listkan satu-satu.

1) Pelakon

First of all nk cakap aku mmg tak set high expectation la kat heroin sebab pelakon baru. Walaupun aku tak minat tapi aku pikir taknak la judge before tengok. Hero pulak pernah tengok dia berlakon OK la not bad. Biasa2 je n still boleh hadam..Tapi..... Kenapa dalam movie ni dua2 pelakon dua2 sangat teruk lakonannya. Padahal uols pelakon kan. Bukannnya penyanyi. Kalau penyanyi boleh lagi nak maapkan. Even penyanyi feveret aku berlakon lagi better dari dua orang ni. Heroin cakap dah la macam baca skrip. Keras. Yang hero pun terikut keras sekali. Rasanya before ni takde la teruk mcm ni.

2) Storyline

Storyline pulak memang tak suspense langsung. Tak de pun dalam hati aku ni nak tau apa yang jadi lepas tu. Penceritaan sangat membosankan sampai memang tak sanggup nak tengok. Aku rasa semua orang boleh agak kot ending movie ni cemana sebab cliche. Jujurnya memang aku rasa nak keluar dari wayang tp sebab tak nak menggangu penonton kat belakang aku tahan je..

3) Supporting actor/actress

Kalau ikut review dari penulis website yang aku bagitau tadi, dia cakap watak Pak Ayob & Raudhah tu berlakon penuh penghayatan. Aku mengaku memang dorang berlakon much better than pelakon utama tapi masih belum dalam penghayatan sepenuhnya. Biasa-biasa je. Takdela la sampai nak trendingkan pon ungkapan Pak ayob air jampi minum dalam masa 7 haribak kata penulis website tadi.

4) Genre

Aku rasa movie ni salah genre kot. Sebab sikit pun tak seram. Betul la kata penulis blog tu "Volkswagen Kuning bukan sekadar filem seram biasa". Memang "luarbiasa" sangat.

Actually aku ni bukanlah seorang yang anti movie melayu. Banyak jugak movie melayu yang aku dah tengok kat wayang sedangkan ramai lagi yang tak mau pon perabis duit sebab bagi mereka better tengok dari CD je. Tapi lepas je aku tengok movie ni tetibe tersedar pulak movie melayu susah nak cari yang berkualiti. Lagi-lagi kalau genre horror. Setakat ni Munafik je yang terbaik.

Conclusionnya "Volkswagen Kuning" adalah setaraf telemovie or cerekarama tak layak dijadikan movie. Even telemovie n cerekarama pon better dari movie kereta kuning ni. Kalau ada yang berniat nak download je citer ni pun toksah la. Not worth to watch.

Sunday, 28 August 2016

REVIEW JAPANESE HORROR MOVIE "SADAKO VS KAYAKO" SERAMMMMMM

Assalamualaikum..


Lama jugak aku tak buat review movie.. Padahal kerap sangat dah aku tengok wayang lately. Boleh kata every week. Disebabkan ada movie yang tak best yang aku dah tertengok (The girl in the photograph & Blackburn) jadinya macam dok pikir nak buat review ke tak..Ni aku pilih la movie yang baru je aku tengok apa lagi kalau bukan movie momok Sadako Vs Kayako. heuheuheu. Aku ni dari dulu memang peminat tegar citer hantu..Hentahla kenapa. Memang tegar yang teramat. Dulu time kat u memang hobi aku download movie seram/hantu. Pastu layan ramai-ramai dengan roomate sambil makan. Wah kenangan manis sangat..hehe. Sekarang ni dah rajin pergi tengok wayang sorang-sorang memang mengadap movie seram je la keje aku.hihi

Aku sebenarnya dah lama tak tengok movie seram jepun.. Tak ingat last tengok dulu movie ape tah. So bila dapat tengok hari tu rasa fresh n best sangat. Hantu jepun memang seram and ngeri. Lagi-lagi Sadako ni hantu Ju-on kan. Ju-on semua orang tau kan dulu memang jadi fenomena. Dengan bunyi unik dia tu, fuh memang seram giler. Movie ni aku tengok dua minggu lepas. Balik kerja je terus Zasss ke Jusco. Mula-mula ingat nak book online je selalu memang buat gitu. Tapi tak boleh pulak. Mungkin sebab dah dekat sangat masa tayangan. Terpaksa la beli kat kaunter. Nasib takde orang.hihihi. Macam biasa before masuk wayang mesti makan dulu kat Subway. Nak layan hantu-hantu ni kena ada banyak tenaga. Banyak terkejut2 kan.heuheuehu. 

Kalau tengok pada tajuk movie ni ada dua hantu kan. Sadako and Kayako. Okey. Sadako ni adalah hantu dalam Ju-On and Kayako hantu dari citer The Ring. Aku honestly tak ingat sangat pun cemana jalan citer Ju-on and The Ring tu. Sebab zaman bila tah aku nengoknya. Yang aku ingat hantu Ju-on tu color biru.hahaha.

Ok moh la kite ke part review. Maap la ye aku memang suka bebel-bebel dulu baru masuk ke main topic.ngee. Aku tulis sikit la sinopsis dia.


Movie ni mengisahkan mengenai 2 pelajar uni (Yuri & Natsumi) ni nak pergi beli video player yang zaman 90-an punya tu kat satu kedai barangan letrik terpakai. Bawak balik je bila nak try guna dalam tu ada video tape lama. Video tape tu mmg nampak dah buruk la. So budak2 ni memang rasa ingin tahu ni kuat dorang tengok la ape yang ada dalam video tape lama tu. Memang cari nahas la sebab itu adalah video tape Kayako. Kalau tak silap dalam The Ring sape yang tengok video tu masa dalam 2 hari akan mati. Macam-macam cara dorang buat untuk buang sumpahan tu tapi tak menjadi sampaila Natsumi dan beberapa orang yang nak tolong dorang akhirnya mati.. Yang tinggal cuma Yuri.

Dalam situasi lain pulak ada satu family (ade sorang anak perempuan Suzuka) ni baru pindah rumah. Depan rumah dorang ni ada satu rumah tinggal. Sesape yang masuk rumah tu mesti tak keluar punya. Kalau dapat keluar pun lambat laun mati la mcm kena sumpahan gitu. Aku tak sure ni ke rumah dalam Ju-on. Or The Ring sebab belakang rumah tu ada perigi macam dalam The Ring. So nak dijadikan cerita Suzuka ni masuk dalam rumah tinggal tu nak selamatkan sorang budak. Parents Suzuka pun masuk jugak sebab nak selamatkan dia. Parents Suzuka mati dan tinggallah Suzuka sorang2 dengan sumpahan itu..

Time ni ada sorang lelaki, Keizo dan budak perempuan cacat penglihatan, Tamao janji nak tamatkan sumpahan tu. Caranya adalah dengan mencampurkan dua2 sumpahan tu. Maknanya Yuri dan Suzuka masing2 mesti la ada dua2 sumpahan. So hantu-hantu tu akan berebut dan bergaduh. 
Tapi rancangan tu tak menjadi. Mula-mula memang hantu2 tu bergaduh. Last-last dorang bergabung jadi hantu yang lagi dahsyat..

Pendapat aku adakah movie ni berbaloi ditonton?  Ok kalau part horror,thrill,suspen memang best. Scene dalam rumah tinggal tu memang seram yang amat. Dan hantu Ju-on yang merangkak tu memang scary tahap 8. Plot cerita pulak not bad, unik dan fresh. Belum pernah nampak kat mana-mana movie. Cuma part ending la sedih sikit sebab Yuri korbankan diri dia untuk terjun dalam perigi padahal ape yang dia buat tu takde effect pun kat hantu2 tu. Dan yang paling tak best semua orang mati...aku macam tercengang jugak la bila wayang dah terang movie dah abes.. Dok pikir "camni ke ending" ciskek betol. Nasib la movie best. Kalau tak, mau boikot citer jepun sebulan. Eh sebulan je.heuheueheu.

Conclusionnya, movie best tapi ending tak best..Korang pikir2 la sendiri berbaloi ke tak nak tengok kat wayang..heuheuheu.

Tuesday, 5 July 2016

REVIEW MOVIE INDEPENDENCE DAY : INSURGENCE ~BEST GILER

Assalamualaikum...


Hari2 last bulan puasa ni al maklum la dah ade mood raya mmg takde mood nak kerja.heuheuheu. aku pun dah apply cuti awal2. Alang2 nak keluar pergi beli baarang pastu bayar duit kereta, jadinya semalam aku singgah la sekali aeon bukit tinggi. Aku buat ape kat sini. Kalau dah pergi jusco confirm2 la pergi tengok wayang. Hihihi. Seronok sebenarnya tengok wayang time weekdays sebab wayang tak penuh. Tak ramai orang. Boleh fokus tengok movie.heuheuheu.

Disebabkan takde movie lain yang aku rasa nak tengok aku pilih la independence day. Aku ni sebenarnya tak minat movie yang background space. Sebab tu tak penah tengok star wars. Pulak tu aku ada fobia. Aku tak boleh tengok background angkasa yang luas tu pastu aku fobia kat benda2 yang besar. Tak kisah apape pun yang penting benda tu besar sangat. Kalau kat angkasa confirm2 la ade kapal angkasa kan. Sebab teringin nak tengok jugak aku pikir tutup je la mata time benda2 tu keluar.hahaha.

Aku tak ingat tahun bila aku pernah tengok movie pasal alien jugak yang ade Tom Cruise tu. Tak sure pulak title apa. Tapi movie tu memang best sgt. Sebab tu aku macam teringin jugak nak tengok movie ni mana la tau sama best kan.boleh pulak macam tu.heuheuheu

Kalau nak citer sinopsis Independence day insurgence ni aku macam tak sure sangat nak tulis sebab macam complicated pastu high technology sangat. Aku tak tengok independence day yang tahun 1996 so aku tak berapa paham sangat sejarahnya. Ni aku tulis yang aku paham la ye. Maap kalau salah.hee. Tahun 1996 ada alien Serang bumi. Tapi time tu orang bumi menang walaupun ramai yang mati. Tahun 1996 tu alien tu ada tinggalkan kapal angkasa yang sangat la besar. Ngeri betul aku tengok.huhu. ada satu puak kat Africa kot dia cakap 2 hari yang lepas tetibe lampu kat kapal angkasa tu hidup sendiri. So benda ni la yang buat dorang concern takut2 ada bahaya datang. Movie ni banyak berpusat kat bulan. Kat sana ada pangkalan untuk pantau la activity kat angkasa. Pantau ada tak benda2 pelik yang jadi kat planet2 lain.  Siap ada jet lagi. Kira memang power la technology kat sana. Nanti orang bumi detect satu kapal amgkasa kecik. Dorang tembak kapal tu sebab ingatkan musuh. Last2 dpat tau rupanya tu adalah the only one kapal yang hidup (contain the highest technology) dan datang dari kehidupan kat planet lain. Kapal ni baik sebenarnya. Dia nak tolong orang bumi. Ha itu jela kot yang aku boleh citer. Pening nak tulis term2 yang pelik2 ni. Haha. Tapi yang penting ending orang bumi menang..

So review aku :
.1) Jalan cerita memang sangat best. Tak boring langsung. Rasa thrill tu memang sentiasa ada.Sampai aku nak main2 hangphone pun macam tak sempat sangat takut tertinggal mana2 part.

2)  Part action and thriller tu memang best. Nampak real sangat. Nampak la movie ni bukan cheap cost punya movie.

Tak tau nak tulis ape lagi tapi movie ni memang best. Berbaloi sangat tengok kat wayang..

*Sebenarnya ada banyak jugak part yang aku tak tengok. Part yang keluar kapal angkasa & benda2 yang aku fobia tu. Sebab tu macam ada part yang tak paham sangat.heuheuheu

Tuesday, 14 June 2016

REVIEW HORROR MOVIE THE CONJURING 2 - SANGAT BEST!

Assalamualaikum...


Akhirnya, movie yang ku tunggu2 dah keluar pun kat wayang. Aku dah pergi tengok pun!!!! excited tak.hahaha. Aku pergi hari sabtu lepas. Memang tak menyabar betul. Baru je keluar bedesup aku book tiket. Kali ni pun aku pergi tengok sorang-sorang je.hihi. Hari tu tengok movie seram malay Munafik dah tengok sorang so kali ni impian aku nak tengok movie omputih yang paling seram secara solo...ngeh3

Book tiket hari jumaat malam tu tengok banyak lagi seat kosong. Masuk je wayang mak aih penuh. Penuh ape? Orang la takkan hantu kot. Bulan puasa mana ada hantu.hihi. Actually before aku pergi tengok tu semua orang cakap conjuring ni seram giler. Aku memang cuak jugak la. Dah la Annabelle dengan conjuring 1 aku tak tengok. So takde idea langsung keseraman tu macam mana. Yang aku pernah tengok Insidious. Pengarah dia sama. Insidious seram gilos kot. So aku memang dah prepare myself kalau seram sangat nak tutup je mata tak nak tengok. haha.cuak tak cuak tu. 


Ok aku bagi sinopsis dulu ye. First of all movie ni didapatasi dari true story ye. Dilakonkan semula. Main character adalah pasangan husband and wife Lorraine and Ed Warren. Aku copy sikit la dari IMDB. Both of them travel to north London to help a single mother raising four children alone in a house plagued by malicious spirits. Ada seorang paderi ni mintak tolong dari Lorraine and Ed tolong tengokkan kes ni betul or tipu. Kalau terbukti betul pihak gereja boleh la tolong family yang kena kacau tu. Kira Lorraine dengan Ed ni jadi pemantau la. Sebenarnya mula-mula Lorraine tak nak pergi London tu. Sebab dia mimpi yang Ed ni mati terbunuh  ada kaitan la dengan spirit mana tah. Dia sayang sangat Ed and dia tak nak Ed mati. But end up dorang pergi jugak London tu lepas Ed pujuk. 

Single mother yang kena kacau dengan spirit kat London tu nama Peggy. Peggy ada 4 orang anak. Anak peggy yang perempuan tu kena kacau dengan spirit atuk tua. Atuk tua tu sebenarnya adalah pemilik asal rumah yang dorang duduk tu. Atuk tu dah mati pastu dia kacau la anak beranak ni. Atuk tu tak nak pulak mengalah tak tau kenapa. 

Pendekkan cerita lepas bertalu-talu scene seram, last baru tau yang atuk tua sebenarnya bukanlah sejahat yang disangka. Atuk tu sebenarnya cuma mengikut arahan satu spirit ni namanya Valak. Dia nak bagitahu perkara sebenar kat Lorraine tapi takut dengan Valak. Valak ugut atuk tu tak boleh move on dari dunia kalau tak tolong dia. Valak tu boleh dihapuskan kalau Lorraine or Ed tau nama dia. Spirit yang Lorraine mimpi nak bunuh Ed tu adalah Valak. Dalam mimpi tu Valak ada bagitahu nama dia kat Lorroine. Nasib baik dia ingat nama Valak tu. So Lorraine dapat la selamatkan Ed dan budak perempuan tu dari terbunuh...


Ok REVIEW aku :

1) Jalan cerita memang sangat best. Ada banyak scene yang menyentuh hati. Salah satu scene sedih, scene Ed menyanyi sambil main gitar kat anak-anak peggy memang sedih sangat. Yela kan peggy tu dah la ditinggalkan dengan husband dia. Tanggung semua sorang-sorang. Dengan anak kena rasuk lagi. So bila Ed ni nyanyi dapat ceriakan suasana..Nangis aku part ni.huhu. Actually banyak scene aku termenangis. heuheuheu. 

2) Pelakon bawak watak memang superb. Nampak loving betul Lorraine and Ed. Ed memang seorang husband yang loving and Lorraine nampak betul-betul cintakan Ed sebab dorang ada persamaan. Both of them different from others, boleh nampak spirits.

3) Ok paling penting tahap keseraman macam mana? Aku bagi horror part, rating 6/10. Ha kenapa bukan 10/10 kata tadi movie paling seram. Ini bagi pendapat aku la. Part thriller memang best. Part paling horror adalah Valak. Valak tu memang ngeri betul la muka. Tak tau nak cakap lelaki ke perempuan. Tapi macam Nun kot pakaian dia. Aku tak tau pulak dari mana wujud tiba-tiba Valak ni sebab aku tak tengok conjuring yang previous episode. Part lain bagi aku seram tapi seram yang standard. Aku takdela cakap movie ni tak best, best sangat-sangat. Cuma tak tau la mungkin aku expected something more sebab orang cakap seram giler kan. Dan aku pulak memang fanatik horror movie so maybe aku dah banyak sangat tengok so dah jadi biasa dengan hantu-hantu ni.heueheuheu. Tengok hantu dalam movie jela. In real life tak mau. Uish ngeri..

So untuk keseluruhan movie ni best. Overall rating aku bagi 8/10.

Last aku cuma nak cakap kalau compare dengan Munafik, Munafik lagi seram. Mesti ramai orang marah aku compare dengan Munafik. This is just my personal opinion. Sebab time aku tengok munafik tu bila keluar wayang memang terbayang-bayang. Tapi yang ni tak sangat. Sebab tu aku cakap Munafik lagi seram. Lagipun Munafik memang movie seram malaysia yang paling berkualiti. Pastu islamik pulak tu banyak moral value. So tak salah kan aku support. Chill ye korang jangan marah-marah bulan puasa ni.hehe


Thursday, 28 April 2016

REVIEW MOVIE THE HUNTSMAN : WINTER'S WAR

Assalamualaikum..


Disebabkan dah lama tak tengok wayang, last tengok munafik, rasa mengidam pulak nak tengok.haha. So dengan tak plannya, hari isnin lepas aku pergi tengok citer huntsman. Sebenarnya aku tak pernah tengok Huntsman yang Snow White tu. So mula-mula pikir macam tak best pulak kalau sambungan pastu mesti tak paham. Tapi sebab memang teringin sangat nak tengok citer fantasy macam ni aku hentam jela tengok. 

Last minit beli tiket online. Nasib baik tak ramai. Macam biase pergi solo je.hehe.Sebelum masuk wayang macam biase aku memang wajib makan subway.haha. sebabnya dekat, sebelah je dengan wayang tu.Pastu tak ramai orang senang aku nak lepak2 makan lama-lama.hehe.

Ok.jom start review. The Huntsman : Winter's War ni sebenarnya takde sambungan sangat pun dengan yang citer Snow White tu. Ok sinopsisnya movie ni menceritakan mengenai adik kepada permaisuri jahat ( Ravenna) yang nak bunuh Snow White dulu tu. Adik dia ni (Freya) jatuh cinta dengan seorang lelaki.  Ravenna memang hasut Freya yang kasih sayang ni macam tak wujud gitu. Tapi Freya still believe in love. Freya mengadung dan dapat anak. Tapi sebab satu salah paham Freya ni ingatkan pakwe dia ni jahat and anak dia pun mati. So terus la frust menonggeng bawak diri pergi kingdom lain terus jadi permaisuri. Freya ni automatik jadi jahat sebab kecewa yang amat.Freya culik budak2 bunuh mak ayah dorang. Pastu dia train budak2 tu jadi Huntsman. Nanti ada dua orang Huntsman tu akan mengkhianati Freya pastu ada pulak kaitan dengan cermin si Ravenna.

Bagi aku movie ni memang sangat best. First, sebab aku dah lama tak tengok movie fantasy jadi macam jakun jap.haha. Second, scenery memang cantik. Memang nampak real. Aku memang suka scenery fantasy scene dalam hutan, tak tau la kenapa. Sebab tu aku minat sangat citer Merlin.ho3.Third, pelakon semua memang bukan kayu, memang menghayati watak. Yang jadi permaisuri, Freya n Ravenna tu pun memang lakonan best.
Forth, movie ni ade part2 lawak jugak, especially yang orang kerdil kawan snow white.
Fifth, Happy ending. Walaupun macam kesian jugak Freya tu mati tapi sape suh jadi jahat kan. Sebenarnya kakak dia si Ravenna tu yang bunuh anak dia. Kalau tak takdela dia jadi macam tu. Sebenarnya citer ni pasal cinta yang sejati tu still wujud ke tak. So kira macam sweet la jugak sebab akhirnya cinta lawan kejahatan cinta yang menang..hehe

Tapi part ending tu aku rasa macam si Ravenna tu belum mati lagi. Sebab ada serpihan badan dia jadi burung. Last tu dia tunjuk burung tu still hidup lagi. Mungkin ada sambungan la kot lepas ni...

*Tengah tunggu movie Conjuring bulan 6 keluar. Tak pernah tengok before ni. Tu yang teringin nak tengok. Katanya seram giler lebih kurang macam Insidious.