Saturday 9 January 2016

CARA BOOK TIKET WAYANG TGV ONLINE ~ online banking

Assalamualaikum...

Akhirnya berjaya jugak aku book tiket online.wahahaha.(bangga).Padahal ofismate ajarkan.haha
Before ni kan aku ada bagitau aku nk try book online tapi tak boleh.Rupanya salah. Aku pilih jenis pembayaran guna kad.Boleh je guna online banking.Cet.

Ok jom aku pulak ajar korang cara-caranya ye:

1) Buka website www.tgv.com.my/. Nampak QUICK TICKETS kan kat belah kanan tu.


2)Pilih la No 1,2 and 3.Cth: aku pilih DILWALE (demam dilwale wey) pastu cinema type, STANDARD


3) Bila dah pilih semuanya Click CONTINUE TO BUY TICKETS


4) Kat dalam box tu korang boleh pilih nak seat macam mana.Preferred la best sikit seat kat atas-atas.Tapi harga mahal sikit la ye.


5) Terus la pilih nak seat mana.Yang merah maroon tu seat preferred la sebab da click kat preferred kan. Yang hijau tu seat yang korang dah pilih. Pastu click NEXT


6) Click kat preferred (RM 17)



Akan keluar jadi page macam ni. Click NEXT


7) Sila la fill in the blank (macam arahan dalam kertas exam pulak) hehe. Korang tak payah sign in pun ye. Click NEXT


8) Boleh pilih cara nak bayar. Aku guna maybank2u so ONLINE BANKING la.



9) Last sekali Click PROCEED. Terus akan ke page online banking korang. So sila la bayar.



Lepas dah bayar tu TGV akan hantar email macam kat bawah ni..


Sepatutnya kita akan received PRINT AT HOME ticket untuk kite tunjuk kat orang yang jaga tempat koyakkan tiket tu. Aku pun tak sure cemana rupa benda tu tapi rasanya yang ada QR code tu. Tapi tah kenapa aku tak received benda tu pastu website tu tulis suruh aku collect tiket kat kaunter. So aku pun tanya la member aku boleh ke just guna email yang atas ni time nak masuk nanti. Dorang kata rasanya macam boleh. Sebab aku ni memang jenis tak suka nak rasa2 je, pastu sebab malas nak collect tiket bagai, heuheuheu aku pun terus la email tanya kat TGV. Dia reply agak laju jugak,  macam kat bawah ni...(Abaikan my broken english.type laju sangat.heueheuheu)




So pada hari kejadian, heuheuheu, kat usher tu aku bagi je tunjuk hp aku yang email ada booking ID tadi. Dia baca2 jap pastu ok boleh masuk. Sebab kat email tu takde tulis hall berapa, so tanya ye. Jangan ko menonong masuk pastu hall mana tah nak tengok.heuheuheu

Share this

12 Responses to "CARA BOOK TIKET WAYANG TGV ONLINE ~ online banking"

  1. Nak membooking tiket jugak ni, nasib ada entri ni. Tq Ayuni

    ReplyDelete
  2. lps click next, katanya perlu sign in..kena register movie club n bayar rm30...

    ReplyDelete
  3. Kalau mcm GSC dia ada cas 2 ringgit tak silap kalau book online.

    ReplyDelete
  4. lepas bayar terus dapat emel ke sis?

    ReplyDelete
  5. Thanks for spending some time to line all of this out for people. This kind of posting has been incredibly helpful if you ask me. daftar situs poker

    ReplyDelete