Monday 25 January 2016

JALAN - JALAN CARI KAIN SHAWL DI KAMDAR

Assalamualaikum...


Sejak aku dah bertukar dari pashmina ke plain shawl ,sebenarnya aku teringin nak jahit shawl sendiri. Lama dah dok pikir.Sebabnya yang first, shawl yang dijual banyak yang tak menepati citarasaku.cewah.mengade je.haha.Kadang color dah cantik tapi jarang takpun pendek. Second, kalau tengok yng jual online pulak kebanyakkannya harga more than rm25. Pada aku macam mahal la jugak. Bila member cakap beli kain sendiri pastu jahit lagi jimat, aku pun terberangan la jap nak belajar jahit..Aku memang zero bab menjahit. Jahit tangan tu boleh la sikit-sikit, tapi mesin jahit memang tak pernah sentuh.eh sentuh pernah tapi tak pernah guna..

Tapi time tu aku berangan je sebab mesin jahit pun takde.Sampai la tahun ni akhirnya impian aku tercapai gak. Aku dah beli mesin jahit!!! haha excited tak cara aku tulis ni. Memang excited sangat. Next time aku akan story pasal mesin jahit ni, sekarang nak citer pasal pergi kamdar. Kamdar aku pergi ni kat Klang Parade.Secara automatiknya kat klang la kan.heuheuheu. Aku ni memang sangat la jarang pergi klang untuk bershopping kecuali kat bukit tinggi. Klang parade ni kat bandar klang. Sape pernah pergi memang tau la macam mana sesaknya. Disebabkan semangat yang berkobar-kobar nak jahit shawl, lepas balik kerja sabtu tu aku terus la pecut ke klang. Pergi klang pun guna waze aku ni.nama je orang selangor

Memang dah agak mesti jem punya kat klang. Besar rupanya klang parade ni, jakun sekejap.haha. Sampai je terus menuju ke kamdar. Siap tengok directory dulu.haha. First time ni pergi kamdar. Masuk2 je tanya la orang kerja tu kat mana kain untuk buat shawl. Aku ada baca kat blog katanya tak best sangat kat kamdar ni korang kena tengok sendiri la kain-kain yang banyak tu kira staff takde nak temankan ko sangat la.haha. Bezanya kat jakel staff akan layan ko. Tapi aku ni memang jenis yang tak suka orang dok follow ko padahal nak pikir beli kain ape pun dah berjam, boleh mengganggu konsentrasi aku . Memang seronok aku dok pusing-pusing tempat yang sama ada la dalam 10 kali dok mikir nak beli kain yang mana, takde orang kacau kan. Member cakap kalau kain shawl beli yang bidang/inci 60. So boleh potong half dapat la dua shawl color yang sama. Satu ko boleh pakai, satu lagi jual la kat sesape. Pilih punya pilih aku pun beli la 5. Banyak kan? Kalau tak kawal diri sendiri rasanya 10 pun aku boleh beli.heuheuheu.Kat bawah ni antara kain yang aku beli.


Kalau tengok jenis kain tu namanya sume panjang-panjang. Yang aku pernah dengar crepe dengan chiffon je.heuheuheu.


 Yang ni aku ambik yang yellow greenish. Kain lebih kurang macam glitter.

Lagi dua kain tak ambik gambar pulak. Sebab aku dah pening banyak kali pusing sana sini.haha.Sebenarnya kat kamdar ni ade banyak jugak la choice kain tapi banyak yang aku tak minat, dark color. Aku nak cari yang light, baru la nampak muda remaja kalau pakai nanti.heuheuheu.

Lepas penat pilih kain (pilih kain pun penat.) pergi la melantak secret recipe. Belum lunch kan mesti la lapar.Lepas makan terus la balik sebab excited nak jahit.hehe

Yang aku stress bila balik rumah tengok-tengok color dia lain pulak tak macam kat kamdar tadi. Sebab lightning la ni. wuuuu. sob2

Paling mahal yang grey tu rm17 semeter sebab kain tak jarang and tebal.


Share this

0 Comment to "JALAN - JALAN CARI KAIN SHAWL DI KAMDAR"

Post a Comment