Tuesday 23 February 2016

JALAN - JALAN CARI KAIN SHAWL DI JAKEL

Assalamualaikum..


Before ni kan aku ada post pasal beli kain shawl kat kamdar. So kali ni nak try beli kan jakel pulak. Kat jakel ni lagi besar and banyak pilihan. So baru-baru ni aku pergi la Jakel. Kebetulan ada sales awal tahun. Lagi la semangat. Padahal jakel tu setiap masa je ada sales.haha. Jakel yang aku pergi ni kat shah alam, dekat dengan uitm.. Shah alam ni memang tempat yang aku familiar la jugak sebab dulu kerja kat sini. So senang la sikit takde sesat-sesat sangat. Aku pergi solo je. Nak ajak akak aku dia pergi banting pulak. Lagipun sejak akhir-akhir ni aku memang dah biasa pergi mana-mana sorang-sorang (better daripada berteman dengan kawan yang bukan kawan rapat), dah makin selesa dan rasa best pulak. Al-maklum la orang introvert memang macam ni.heuheuheu.

Untuk pengetahuan kat jakel ni kalau time ramai memang susah cari parking. So better pergi la before tengah hari, jangan petang sangat. Aku sampai sana dah tengah hari. Ada la parking takde jauh sangat kena jalan. Masuk masuk je mak aih ramai giler manusia. Blur jugak la nak cari mana area kain shawl. Menonong je aku masuk. Rupanya kain shawl kat tingkat atas. Kira kalau naik eskalator tu jalan kedepan sikit pastu masuk kiri. 


Memang rambang mata. Tah berapa kali aku senyum sorang-sorang sebab excited sangat banyak sangat kain cantik cantik. hahaha. Memang tak dinafikan la kat jakel ni lagi banyak choice dari Kamdar. Macam macam color ada. Seronoknya hati den.ho3. Tengah aku dok pilih kain tu memang ada sorang la staff situ dok ikut aku je manjang. Walaupun aku tak gemar sangat dok ikut je (nak wat camane, dah kerja dia), tapi alang-alang tu aku mintak tolong sekali carikan color yang aku nak.haha. Jimat masa.

Berjam jugak la aku dok pusing-pusing. Ada la 7 color aku rembat, macam macam jenis kain aku ambik, chiffon and crepe pun ada. 

Baliknya tu dah petang perut dah lapar, belom lunch. Nasib baik la dekat-dekat situ ada secret recipe and subway. So sebab nak makan yang sihat (sihat la sangat.haha) pergi la makan subway. Seronok je lepak makan situ sebab kedai lengang. Sebab hati gembira dapat kain, makan pun berselera.hahaha.

nyum nyum

Next entry aku citer pasal jahit kain shawl pulak ye.Stay tune...

Share this

0 Comment to "JALAN - JALAN CARI KAIN SHAWL DI JAKEL"

Post a Comment