Thursday 28 April 2016

REVIEW MOVIE THE HUNTSMAN : WINTER'S WAR

Assalamualaikum..


Disebabkan dah lama tak tengok wayang, last tengok munafik, rasa mengidam pulak nak tengok.haha. So dengan tak plannya, hari isnin lepas aku pergi tengok citer huntsman. Sebenarnya aku tak pernah tengok Huntsman yang Snow White tu. So mula-mula pikir macam tak best pulak kalau sambungan pastu mesti tak paham. Tapi sebab memang teringin sangat nak tengok citer fantasy macam ni aku hentam jela tengok. 

Last minit beli tiket online. Nasib baik tak ramai. Macam biase pergi solo je.hehe.Sebelum masuk wayang macam biase aku memang wajib makan subway.haha. sebabnya dekat, sebelah je dengan wayang tu.Pastu tak ramai orang senang aku nak lepak2 makan lama-lama.hehe.

Ok.jom start review. The Huntsman : Winter's War ni sebenarnya takde sambungan sangat pun dengan yang citer Snow White tu. Ok sinopsisnya movie ni menceritakan mengenai adik kepada permaisuri jahat ( Ravenna) yang nak bunuh Snow White dulu tu. Adik dia ni (Freya) jatuh cinta dengan seorang lelaki.  Ravenna memang hasut Freya yang kasih sayang ni macam tak wujud gitu. Tapi Freya still believe in love. Freya mengadung dan dapat anak. Tapi sebab satu salah paham Freya ni ingatkan pakwe dia ni jahat and anak dia pun mati. So terus la frust menonggeng bawak diri pergi kingdom lain terus jadi permaisuri. Freya ni automatik jadi jahat sebab kecewa yang amat.Freya culik budak2 bunuh mak ayah dorang. Pastu dia train budak2 tu jadi Huntsman. Nanti ada dua orang Huntsman tu akan mengkhianati Freya pastu ada pulak kaitan dengan cermin si Ravenna.

Bagi aku movie ni memang sangat best. First, sebab aku dah lama tak tengok movie fantasy jadi macam jakun jap.haha. Second, scenery memang cantik. Memang nampak real. Aku memang suka scenery fantasy scene dalam hutan, tak tau la kenapa. Sebab tu aku minat sangat citer Merlin.ho3.Third, pelakon semua memang bukan kayu, memang menghayati watak. Yang jadi permaisuri, Freya n Ravenna tu pun memang lakonan best.
Forth, movie ni ade part2 lawak jugak, especially yang orang kerdil kawan snow white.
Fifth, Happy ending. Walaupun macam kesian jugak Freya tu mati tapi sape suh jadi jahat kan. Sebenarnya kakak dia si Ravenna tu yang bunuh anak dia. Kalau tak takdela dia jadi macam tu. Sebenarnya citer ni pasal cinta yang sejati tu still wujud ke tak. So kira macam sweet la jugak sebab akhirnya cinta lawan kejahatan cinta yang menang..hehe

Tapi part ending tu aku rasa macam si Ravenna tu belum mati lagi. Sebab ada serpihan badan dia jadi burung. Last tu dia tunjuk burung tu still hidup lagi. Mungkin ada sambungan la kot lepas ni...

*Tengah tunggu movie Conjuring bulan 6 keluar. Tak pernah tengok before ni. Tu yang teringin nak tengok. Katanya seram giler lebih kurang macam Insidious.

Share this

0 Comment to "REVIEW MOVIE THE HUNTSMAN : WINTER'S WAR"

Post a Comment