Monday 15 August 2016

REVIEW NANARAYYANHIJABS BY SITI NORDIANA

Assalamualaikum...

Red chilli, pistachio & chesnut

Ha seperti yang sedia maklum before ni aku ade bagitau aku terbukak hati nak pakai shawl sebab tertarik tengok Nana (Siti Nordiana) pakai shawl. Cantek je terletak gitu. Labuh dan nampak tak jarang pun. Dulu aku pakai bawal pastu tukar pashmina.Sekarang ni dah pakai shawl. Aku minat shawl chiffon sahaja. And lebih minat yg plain. Corak2 pulak aku rasa mcm tak sesuai dgn muka aku.nampak mcm serabut pulak.haha. tapi ntahla.Akak aku ckp ok jek aku pakai shawl corak2.aku ni mmg sejenis yang cerewet sikit.hihi

Sebenarnya hari ni aku ambik emergency leave disebabkan penyakit yg menyerang setiap bulan. Ape lagi kalau bukan senggugut.huhu. Nasib dah makan ubat. Kurang sikit sakit.Tetibe pulak letrik mati.Spoil betul. Senggugut pastu panas pulak. Tak tahan aih (tak baik merungut.hee) Baik aku buat apape yang aku suke.Menulis. Bila kusyuk buat something mungkin kurang sikit la sakitnya.

Dull pink & Rose pink

Setakat ni aku dah beli 8 helai shawl nanarayyan.5 helai beli time bulan pose hari tu. Lagi 3 helai baru je order minggu lepas. Maybe harini sampai la kat opis. Besokkkk jela aku dpt tgk. Dah hari ni cuti. Aku beli kat stokis Nanarayyan Klang and sungai Buloh. Kalau uols nak usha stok ap yg ade n nak try beli boleh usha kat Instagram nanarayyanhijabs. Ade disenaraikan semua stokis kat situ. Boleh kata semua negeri di Malaysia ni ade stokis Nanarayyan. Brunei & singapore pun ade.Setakat ni stokis yg aku contact alhamdulillah mmg senang urusannya..Barang pun cepat sampai. Harga sehelai rm49.. Bagi aku harga mmg berpatutan kalau tgk kepada kualiti kain.

Kenapa aku suke sangat Nanarayyanhijabs sampai dah repeat order 3 kali. Sebabnya :

1) Kualiti kain mmg tip top. Kain shawl sangat lembut, ringan, selesa. Aku ni walaupun tak sampai setahun pakai shawl berpuluh2 shawl dah aku beli. Color merah je ade la dalam 10 helai.Aku mmg sejenis yg membazir kalau pasal shawl.haha. So sbb aku dah beli mcm2 jenis kain shawl chiffon aku tau nak dapat yg lembut mcm kain Nanarayyan ni mmg ssh. Kebanyakkan yg kat kedai, butik,uptown ke downtown ke pasar malam banyak yang kualiti tak berapa nak best. Kalau nak jahit sendiri mungkin ade la yg berkuliti kat jakel/kamdar tapi aku dah usha pilihan color kdg2 tak berkenan pulak.

Rose pink

2) Labuh shawl (2.0m) memang ngam2 dengan cara aku pakai shawl - (cara Nana pakai). Ade 2 cara yang aku suke dan gunapakai. Kalau uols biase tgk tutorial cara pakai shawl kat utube, mesti pnh tgk kan tutorial by siti nordiana. Actually time aku start pakai shawl tu tutorial Nana tu belom ade lagi kat mana2. Masa tu Nana bz dgn Gegar Vaganza. So aku dengan gigihnya try sendiri berpandukan pic Nana. Haha. Gigih tak gigih. Banyak Kali jugak try. Nasib menjadi. Bila tengok video tutorial Nana eh tak sangka betul la cara aku pakai.hehe.


Cara pakai shawl ala Siti Nordiana (chesnut)

3) Bila shawlnya dah lembut otomatik sangat senang nak gosok dan pembentukan layer bila kita pakai cantik je terbentuk..


Pistachio

4) Pilihan color yg banyak dan memikat hati.cewah.aku paling suke color dull pink n chesnut.

5) Walaupun kain dia lembut tapi tak susah nak bentuk pun.Before ni kalau aku pakai shawl kdg2 guna magic spray. Untuk keraskan shawl senang bentuk muncung. Tapi bila aku try tak sembur kat shawl Nana ni OK pulak senang jugak nak bentuk. So sekarang ni aku mmg tak pernah guna penyembur pun kalau pakai shawl Nana ni.

Dull pink
  
Uols boleh tengok kat page fb - NanaRayyan by SND. Kat ig pulak nanarayyanhijabs. Sape yg tak minat shawl plain ade banyak jugak koleksi terbaru fancy shawl yg bercorak2. Cepat2 la ye pergi order sementara stok masih ade. Aku kadang2 nak order ade color tu blom restock or dah habis..mmg laku mcm pisang goreng.hehe.boleh try tanya kat stokis lain kalau stock takde. Selamat bershopping...!


Share this

0 Comment to "REVIEW NANARAYYANHIJABS BY SITI NORDIANA"

Post a Comment