Sunday 28 August 2016

REVIEW JAPANESE HORROR MOVIE "SADAKO VS KAYAKO" SERAMMMMMM

Assalamualaikum..


Lama jugak aku tak buat review movie.. Padahal kerap sangat dah aku tengok wayang lately. Boleh kata every week. Disebabkan ada movie yang tak best yang aku dah tertengok (The girl in the photograph & Blackburn) jadinya macam dok pikir nak buat review ke tak..Ni aku pilih la movie yang baru je aku tengok apa lagi kalau bukan movie momok Sadako Vs Kayako. heuheuheu. Aku ni dari dulu memang peminat tegar citer hantu..Hentahla kenapa. Memang tegar yang teramat. Dulu time kat u memang hobi aku download movie seram/hantu. Pastu layan ramai-ramai dengan roomate sambil makan. Wah kenangan manis sangat..hehe. Sekarang ni dah rajin pergi tengok wayang sorang-sorang memang mengadap movie seram je la keje aku.hihi

Aku sebenarnya dah lama tak tengok movie seram jepun.. Tak ingat last tengok dulu movie ape tah. So bila dapat tengok hari tu rasa fresh n best sangat. Hantu jepun memang seram and ngeri. Lagi-lagi Sadako ni hantu Ju-on kan. Ju-on semua orang tau kan dulu memang jadi fenomena. Dengan bunyi unik dia tu, fuh memang seram giler. Movie ni aku tengok dua minggu lepas. Balik kerja je terus Zasss ke Jusco. Mula-mula ingat nak book online je selalu memang buat gitu. Tapi tak boleh pulak. Mungkin sebab dah dekat sangat masa tayangan. Terpaksa la beli kat kaunter. Nasib takde orang.hihihi. Macam biasa before masuk wayang mesti makan dulu kat Subway. Nak layan hantu-hantu ni kena ada banyak tenaga. Banyak terkejut2 kan.heuheuehu. 

Kalau tengok pada tajuk movie ni ada dua hantu kan. Sadako and Kayako. Okey. Sadako ni adalah hantu dalam Ju-On and Kayako hantu dari citer The Ring. Aku honestly tak ingat sangat pun cemana jalan citer Ju-on and The Ring tu. Sebab zaman bila tah aku nengoknya. Yang aku ingat hantu Ju-on tu color biru.hahaha.

Ok moh la kite ke part review. Maap la ye aku memang suka bebel-bebel dulu baru masuk ke main topic.ngee. Aku tulis sikit la sinopsis dia.


Movie ni mengisahkan mengenai 2 pelajar uni (Yuri & Natsumi) ni nak pergi beli video player yang zaman 90-an punya tu kat satu kedai barangan letrik terpakai. Bawak balik je bila nak try guna dalam tu ada video tape lama. Video tape tu mmg nampak dah buruk la. So budak2 ni memang rasa ingin tahu ni kuat dorang tengok la ape yang ada dalam video tape lama tu. Memang cari nahas la sebab itu adalah video tape Kayako. Kalau tak silap dalam The Ring sape yang tengok video tu masa dalam 2 hari akan mati. Macam-macam cara dorang buat untuk buang sumpahan tu tapi tak menjadi sampaila Natsumi dan beberapa orang yang nak tolong dorang akhirnya mati.. Yang tinggal cuma Yuri.

Dalam situasi lain pulak ada satu family (ade sorang anak perempuan Suzuka) ni baru pindah rumah. Depan rumah dorang ni ada satu rumah tinggal. Sesape yang masuk rumah tu mesti tak keluar punya. Kalau dapat keluar pun lambat laun mati la mcm kena sumpahan gitu. Aku tak sure ni ke rumah dalam Ju-on. Or The Ring sebab belakang rumah tu ada perigi macam dalam The Ring. So nak dijadikan cerita Suzuka ni masuk dalam rumah tinggal tu nak selamatkan sorang budak. Parents Suzuka pun masuk jugak sebab nak selamatkan dia. Parents Suzuka mati dan tinggallah Suzuka sorang2 dengan sumpahan itu..

Time ni ada sorang lelaki, Keizo dan budak perempuan cacat penglihatan, Tamao janji nak tamatkan sumpahan tu. Caranya adalah dengan mencampurkan dua2 sumpahan tu. Maknanya Yuri dan Suzuka masing2 mesti la ada dua2 sumpahan. So hantu-hantu tu akan berebut dan bergaduh. 
Tapi rancangan tu tak menjadi. Mula-mula memang hantu2 tu bergaduh. Last-last dorang bergabung jadi hantu yang lagi dahsyat..

Pendapat aku adakah movie ni berbaloi ditonton?  Ok kalau part horror,thrill,suspen memang best. Scene dalam rumah tinggal tu memang seram yang amat. Dan hantu Ju-on yang merangkak tu memang scary tahap 8. Plot cerita pulak not bad, unik dan fresh. Belum pernah nampak kat mana-mana movie. Cuma part ending la sedih sikit sebab Yuri korbankan diri dia untuk terjun dalam perigi padahal ape yang dia buat tu takde effect pun kat hantu2 tu. Dan yang paling tak best semua orang mati...aku macam tercengang jugak la bila wayang dah terang movie dah abes.. Dok pikir "camni ke ending" ciskek betol. Nasib la movie best. Kalau tak, mau boikot citer jepun sebulan. Eh sebulan je.heuheueheu.

Conclusionnya, movie best tapi ending tak best..Korang pikir2 la sendiri berbaloi ke tak nak tengok kat wayang..heuheuheu.

Share this

0 Comment to "REVIEW JAPANESE HORROR MOVIE "SADAKO VS KAYAKO" SERAMMMMMM"

Post a Comment