Sunday 25 September 2016

REVIEW MOVIE VOLKSWAGEN KUNING ~ NOT WORTH TO WATCH

Assalamulaikum...

Pic credit to cinema.com

Aku ni kalau nak tulis review untuk movie biasanya aku akan pilih movie yang best2 je. Yela kan buat apa nak tulis panjang-panjang kalau movie tu tak best.. Biasa kalau benda tu buat kita happy barula kita nak share dengan orang lain.

Tapi kali ni lain. Kali ni aku nak share review pasal satu movie melayu iaitu "Volkswagen Kuning" yang baru keluar kat wayang minggu ni. Buat pertama kalinya aku buat review movie yang tak best. Minggu lepas aku ada tengok movie "Blair Witch". Movie horror jugak. Walaupun movie tu tak berapa best tapi masih dalam kategori boleh layan. Seram memang seram dan takdela rasa sampai nak keluar dari wayang. Tapi Volkswagen kuning ni ya ampunnn memang paling tak terkata pernah aku tengok. Baru tengok dalam setengah jam dah rasa nak muntah, boring, nak marah. 

Untuk pengetahuan semua aku memang peminat tegar movie horror/mystery/thriller. So bila ada keluar wayang untuk 3 genre ni aku akan serbu la tgk kat wayang. Tapi of course aku aku akan baca review n rating kat IMDB and blog baru pikir berbaloi ke nak tengok. Review pun sebenarnya tak semua boleh ikut. Lagipun taste orang lain-lain. So kadang2 redha jela kalau tertengok movie yang tak best.

Same la macam Volkswagen Kuning ni. Aku mula-mula macam teragak-agak betul ke nak tengok. Silap aku jugak tak tengok trailer pastu pergi baca review kat satu website kononnya kata movie ni not bad. Penghayatan watak yg bagus & bla bla bla buat aku terjebak pulak pergi tengok.  Please la penulis kalau ye pun nak support movie melayu tolong la jujur. Aku pun akan support kalau movienya berkualiti macam munafik tu. Yang ni.Tak tau la nak cakap. Disebabkan movie ni dibuat oleh MIG pictures aku sebenarnya dah agak dah outcome nya cemana. Mintak maap la mmg selama ni movie lain dari produksi yang sama mmg mengecewakan. Cumanya aku tak sangka la tak best tu tak best yang melampau. Ok ape benda yang tak bestnya aku listkan satu-satu.

1) Pelakon

First of all nk cakap aku mmg tak set high expectation la kat heroin sebab pelakon baru. Walaupun aku tak minat tapi aku pikir taknak la judge before tengok. Hero pulak pernah tengok dia berlakon OK la not bad. Biasa2 je n still boleh hadam..Tapi..... Kenapa dalam movie ni dua2 pelakon dua2 sangat teruk lakonannya. Padahal uols pelakon kan. Bukannnya penyanyi. Kalau penyanyi boleh lagi nak maapkan. Even penyanyi feveret aku berlakon lagi better dari dua orang ni. Heroin cakap dah la macam baca skrip. Keras. Yang hero pun terikut keras sekali. Rasanya before ni takde la teruk mcm ni.

2) Storyline

Storyline pulak memang tak suspense langsung. Tak de pun dalam hati aku ni nak tau apa yang jadi lepas tu. Penceritaan sangat membosankan sampai memang tak sanggup nak tengok. Aku rasa semua orang boleh agak kot ending movie ni cemana sebab cliche. Jujurnya memang aku rasa nak keluar dari wayang tp sebab tak nak menggangu penonton kat belakang aku tahan je..

3) Supporting actor/actress

Kalau ikut review dari penulis website yang aku bagitau tadi, dia cakap watak Pak Ayob & Raudhah tu berlakon penuh penghayatan. Aku mengaku memang dorang berlakon much better than pelakon utama tapi masih belum dalam penghayatan sepenuhnya. Biasa-biasa je. Takdela la sampai nak trendingkan pon ungkapan Pak ayob air jampi minum dalam masa 7 haribak kata penulis website tadi.

4) Genre

Aku rasa movie ni salah genre kot. Sebab sikit pun tak seram. Betul la kata penulis blog tu "Volkswagen Kuning bukan sekadar filem seram biasa". Memang "luarbiasa" sangat.

Actually aku ni bukanlah seorang yang anti movie melayu. Banyak jugak movie melayu yang aku dah tengok kat wayang sedangkan ramai lagi yang tak mau pon perabis duit sebab bagi mereka better tengok dari CD je. Tapi lepas je aku tengok movie ni tetibe tersedar pulak movie melayu susah nak cari yang berkualiti. Lagi-lagi kalau genre horror. Setakat ni Munafik je yang terbaik.

Conclusionnya "Volkswagen Kuning" adalah setaraf telemovie or cerekarama tak layak dijadikan movie. Even telemovie n cerekarama pon better dari movie kereta kuning ni. Kalau ada yang berniat nak download je citer ni pun toksah la. Not worth to watch.

Share this

0 Comment to "REVIEW MOVIE VOLKSWAGEN KUNING ~ NOT WORTH TO WATCH"

Post a Comment