Wednesday 2 November 2016

SENANGNYA BELI TIKET DENGAN TGV KIOSK ~ KAKI WAYANG

Assalamulaikum..

TGV Ticketing Kiosk


Tgv kiosk? Apa benda tu?

Ha ni yg aku nak habaq mai. Aku dulu pun tak tau pe benda tgv kiosk ni. Walaupun selalu je nampak mesin layan diri tu kat sebelah kaunter beli tiket. Tapi buat mcm tak nampak pulak kewujudan mesin itu. Haha

So alkisahnya semalam balik kerja nak tengok citer the accountant. Ade Ben affleck.hihi. Macam biase la book tiket online. Tah kenapa pelik hand phone aku ni tetibe buat hal. Tak boleh nak log in pulak kat website tgv. So aku cadang la nak beli tiket kat kaunter je. Lagipun lambat lagi wayangnya lepas maghrib. So sampai je depan tgv tu aku pun terpandang la mesin kiosk tu. Takde orang guna pun. Aku pun decide la nak try. Sebab pernah baca kat blog senang je gunanya.


Ha meh sini aku bgtau cara nak guna. Sape yang ada tgv movieclub card slide kan dulu kad tu. Ade slot kat bahagian bawah. Ade instruction kat slot tu. Kalau takde kad pon takpe. Boleh je guna. Skip la part slide card tu.Lepas mesin dah verify kad tu boleh la scroll n pilih la movie apa nak tengok. Pastu pilih time, seat. Sama je mcm kita book ticket online/kaunter bezanya yang ni kita buat kat mesin kiosk tu. Last sekali payment guna credit card or debit card. Aku guna maybank debit card. Tunggu jap dalam 30 saat lebih kurang payment selesai. Tak payah masukkan detail apape pon. Lepas dah selesai segedebuk keluaq la tikey dari mesin itew.hihi. Done! Senang je kan. Tak payah nak beratur dah.


So lepas ni pakat mai ramai2 guna mesin layan diri ni. Tapi kalau tak silap tak semua tgv ada kiosk ni. Tak banyak tempat ada. Tempat yang ada tu jom la kita menggunakan kemudahan yang disediakan ye.Mcm kerja kat TGV pulak aku ni. Sakan mempromote.hihi.

Share this

1 Response to "SENANGNYA BELI TIKET DENGAN TGV KIOSK ~ KAKI WAYANG"